Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
5 στρατηγικές διαφοροποίησης για το κατάστημά σας!

5 στρατηγικές διαφοροποίησης για το κατάστημά σας!

Πολλοί επιχειρηματίες αναρωτιούνται για το πως θα διαφοροποιηθούν σε σχέση με τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό. Η αγορά αλλάζει και η ανάγκη για διαφοροποίηση είναι πιο επιτακτική από ποτέ. Σ αυτό το άρθρο θα βρείτε 5 ενδιαφέρουσες στρατηγικές διαφοροποίησης για το κατάστημά σας για να σας βοηθήσουν στην επιλογή της δικής σας στρατηγικής.

 

Το BEST MODEL είναι ένα μοντέλο στρατηγικών επιλογών για την ανάπτυξη σημείου (ή σημείων) διαφοροποίησης από τον ανταγωνισμό και την ανάπτυξη μοναδικής αξίας για τον καταναλωτή/ αγοραστή.

Ένα εργαλείο ανάλυσης που βοηθάει τα σημεία πώλησης και τους προμηθευτές να καθορίσουν ποιο κομμάτι της αγοράς στοχεύουν και ποια είναι η θέση τους απέναντι στον ανταγωνισμό. Επίσης ένα εργαλείο μελλοντικών επιλογών για την αναγνώριση ευκαιριών στην αγορά, που βοηθάει στην λήψη επικεντρωμένων στρατηγικών αποφάσεων στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης.

Οι Στρατηγικές του Μοντέλου Best

Στρατηγική Χαμηλής Τιμής (Low Price)

Με αυτή την στρατηγική προσελκύονται καταναλωτές με χαμηλά εισοδήματα που προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις βασικές τους ανάγκες καθώς δεν είναι σε θέση να αγοράσουν ακριβότερα και ποιοτικότερα προϊόντα.

Τα χαρακτηριστικά αυτής της στρατηγικής είναι τα εξής:

  • Χαμηλότερες τιμές από τον ανταγωνισμό
  • Εξαιρετικές ευκαιρίες αγοράς
  • Μικρό περιθώριο κέρδους
  • Εξαιρετικό σύστημα αγοράς πρώτων υλών
  • Ανάγκη για μεγάλες ποσότητες πωλήσεων
  • Μικρό περιθώριο λάθους

Στρατηγική Κωδικολογίου (Assortment)

Με αυτή την στρατηγική υπάρχει η δυνατότητα προσέλκυσης πελατών με διαφορετικά γούστα και διατροφικές συνήθειες. Αυτό το σημείο διαφοροποίησης σε συνδυασμό με την καλή εξυπηρέτηση μπορεί να οδηγήσει και σε υψηλά ποσοστά πιστότητας των πελατών.

Τα χαρακτηριστικά αυτής της στρατηγικής είναι τα εξής:

  • Εξαιρετικά περισσότερες επιλογές αγοράς προϊόντων από τον ανταγωνισμό
  • Στοχευμένες κατηγορίες προϊόντων
  • Παραγωγικότητα και ταχύτητα κίνησης προϊόντων
  • Εξαιρετικό merchandising των προϊόντων στα ράφια
  • Δεν είναι απαραίτητος ο τεράστιος χώρος πώλησης
  • Προσφορά λύσεων
  • Μεγάλο περιθώριο κέρδους

Στρατηγική Μεγάλων Τάσεων (Fashion / Trend)

Αυτή η στρατηγική απαιτεί μεγαλύτερη ευελιξία και διαρκή ενημέρωση για τις τάσεις της αγοράς. Καίρια εδώ είναι και η χρήση των μέσων όπως τα social media κλπ ώστε να επικοινωνηθεί επαρκώς η διαφοροποίηση. Ένα κατάστημα όμως βασισμένο σε αυτή την στρατηγική μπορεί να γίνει το σημείο αναφοράς πολλών «ψαγμένων» καταναλωτών όπως επίσης και να προσελκύσει το νεανικό κοινό που φαίνεται να «αδιαφορεί» σήμερα για το κλασικό αρτοποιείο.

Τα χαρακτηριστικά αυτής της στρατηγικής είναι τα εξής:

  • Πώληση προϊόντων που αποτελούν νέες και μεγάλες τάσεις
  • Δημιουργία εμπειρίας
  • Πολύ μεγάλη κερδοφορία
  • Η δυσκολότερη στρατηγική για να επιτευχθεί
  • Χρειάζεται να γίνεται πρόβλεψη για το μέλλον

Στρατηγική Σέρβις (Service)

Αυτή η στρατηγική απαιτεί ανάλυση του προφίλ των καταναλωτών και των αναγκών τους καθώς και προσωποποιημένες λύσεις, που όμως θα μετατρέψουν έναν καταναλωτή σε πιστό πελάτη σας.

Τα χαρακτηριστικά αυτής της στρατηγικής είναι τα εξής:

  • Πολύπλοκη στρατηγική
  • Προσφορά λύσεων και όχι προϊόντων
  • Απαιτεί μικρότερη ποικιλία προϊόντων
  • Εστιάζει στις ανάγκες του καταναλωτή/ αγοραστή
  • Merchandising βάσει λύσεων και όχι βάσει προϊόντων

Στρατηγική Εξοικονόμησης Χρόνου (Speed)

Μια απαιτητική στρατηγική που η τοποθεσία του καταστήματος είναι ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο από όλα.

Τα χαρακτηριστικά αυτής της στρατηγικής είναι τα εξής:

  • Ο χρόνος έχει αξία για τους καταναλωτές/ αγοραστές
  • Η διαμόρφωση του καταστήματος και το merchandising των προϊόντων είναι πολύ σημαντικά
  • Αποτελεσματικότητα στην εξυπηρέτηση
  • Η σταθερότητα στην ποικιλία των προϊόντων και τις υπηρεσίες, καθώς και η τεχνολογία είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες επιτυχίας

*Οι στρατηγικές αναλύθηκαν με βάση το Best Model όπως παρουσιάστηκε σε σεμινάριο στην Ελληνική Σχολή Αρτοποιίας από τον εισηγητή Μιχάλη Πανταβό.

 

Στη Μύλοι Λούλη εδώ και 7 γενιές, στηρίζουμε πάντα τους επαγγελματίες του κλάδου, στοχεύοντας στη διαρκή εκπαίδευση, εξέλιξη και ενημέρωσή τους. Κάντε εγγραφή στο newsletter μας εδώ για να μαθαίνετε πρώτοι για χρήσιμα άρθρα, νέα του κλάδου και πληροφορίες για συνταγές και προϊόντα που σας ενδιαφέρουν!