Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Anuga

Ενδιαφέροντα στατιστικά από τη διεθνή έκθεση Anuga 2021

Η Anuga είναι παγκοσμίως μια από τις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τροφίμων και ποτών και αποτελεί μια πολύ σημαντική επιχειρηματική και επικοινωνιακή πλατφόρμα για τον κλάδο μας.

Το 2021 η ομάδα της Μύλοι Λούλη επισκέφθηκε την έκθεση και μοιράζεται μαζί σας κάποια από τα πιο ενδιαφέροντα ευρήματα όπως αυτά αποτυπώθηκαν από διάφορες έρευνες που έτρεξαν αυτό το διάστημα.

 

ΨΥΧΙΚΗ ΕΥΕΞΙΑ

Διάθεση: η επόμενη ευκαιρία

Η ψυχική υγεία είναι σημαντικότερη από ποτέ

46% των ευρωπαίων καταναλωτών ανέφεραν ότι η ψυχική τους υγεία δέχτηκε τις χειρότερες επιπτώσεις εξαιτίας του covid-19.

Πηγή: Innova Lifestyle & Attitudes survey 2021 (average of UK, Spain, France and Germany)

 

Ανερχόμενες πλατφόρμες ενίσχυσης της «ψυχικής διάθεσης»

Οι πλατφόρμες «ψυχικής διάθεσης» πάνω στις οποίες στηρίζονται τα νέα λανσαρίσματα στον τομέα των τροφίμων και των ποτών και αναπτύσσονται πιο γρήγορα από άλλες είναι αυτές που αφορούν:

+32% αναπλήρωση / επαναφόρτιση

+27% λειτουργία του μυαλού / συγκέντρωση

 

Δημιουργώντας εγκεφαλική οξυδέρκεια

+53% μέση ετήσια αύξηση σε συμπληρώματα, με ισχυρισμούς πνευματικής οξυδέρκειας.

(Ευρώπη, CAGR 2016-2020)

 

«ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ» ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ

Εστίαση στην «λειτουργικότητα»

Οι καταναλωτές πληρώνουν περισσότερα για προιόντα με  «λειτουργικά» συστατικά

1 στους 4 καταναλωτές στην Ευρώπη πιστεύει ότι αξίζει να διαθέσει υψηλότερο τίμημα για να αγοράσει προϊόντα με «λειτουργικά» συστατικά, και τα οποία μπορούν να ενισχύσουν την σωματική και ψυχική υγεία,

Πηγή: Innova trends survey 2020 (average of UK, Spain, France and Germany)

 

Δώστε προσοχή στα φυτικά προϊόντα:

Τα 2 ταχύτερα αναπτυσσόμενα φυτικά συστατικά σε τρόφιμα και ποτά, προβάλουν «λειτουργικό» ισχυρισμό υγείας.

+300% μανιτάρι Lion’s mane / +162% εκχύλισμα πράσινου καφέ

(Ευρώπη, CAGR 2018-2020)

 

H αύξηση στα πρόσθετα οφέλη:

+12% η μέση ετήσια αύξηση σε τρόφιμα και ποτά που λανσάρονται με θρεπτικά και «λειτουργικά» συστατικά.

 

«ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ» ΡΟΦΗΜΑΤΑ

Ροφήματα με οφέλη:

Περισσότερα ροφήματα με ισχυρισμούς για την υγεία VS χωρίς ισχυρισμούς.

66% των ροφημάτων* που λανσάρονται, επικοινωνούν κάποιον ισχυρισμό υγείας

 

Ροφήματα που ενισχύουν την πέψη:

Τα ταχύτερα «αναπτυσσόμενα» ροφήματα με ισχυρισμούς υγείας είναι (Ευρώπη, CAGR 2016-2020):

+35% Πρεβιοτικά / +33% Προβιοτικά

Πηγή: Innova Database, *συμπεριλαμβανομένων αναψυκτικών, ροφήματα γιαουρτιού/μπύρες, εναλλακτικά ροφήματα γάλακτος, γάλα, ροφήματα γάλακτος (Ιανουάριος-Αύγουστος 2021)

 

Δώστε προσοχή σε ροφήματα εμπλουτισμένα με πρωτεΐνη:

+39% μέση ετήσια αύξηση σε λανσαρίσματα ροφημάτων με πρωτεΐνη

 

(Ευρώπη, CAGR 2016-2020)

 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ HACKING

Αξιοποίηση τεχνολογίας

Εμπιστοσύνη στην τεχνολογία

70% των ευρωπαίων καταναλωτών λέει ότι πιστεύουν στην εξέλιξη των τροφίμων και των ποτών μέσα από την επιστήμη.

Πηγή: Innova Nutrition & Health survey 2020 (average of UK, Spain, France and Germany)

 

Φυσική ή τεχνολογική προσέγγιση;

Το δίλλημα των καταναλωτών:

“Είμαι έτοιμος να συμβιβαστώ με τη φυσικότητα ενός προϊόντος που ταιριάζει στις διατροφικές μου ανάγκες”

34% συμφωνούν - 24% διαφωνούν

Πηγή: Innova Nutrition & Health survey 2020 (average of UK, Spain, France and Germany)

 

Περί τεχνολογίας

+47% η μέση ετήσια αύξηση σε τρόφιμα, ποτά και συμπληρώματα διατροφής που λανσάρονται με την αξιοποίησης της «τεχνολογίας» ως μέρος της προιοντικής περιγραφής ή των ισχυρισμών που παρουσιάζουν.

(Ευρώπη, CAGR 2016-2020)

 

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Κάλεσμα για δραστηριότητα

Yγεία από μέσα προς τα έξω

+20% μέση ετήσια αύξηση σε προϊόντα διατροφής αθλητών που συνοδεύονται από τουλάχιστον έναν ισχυρισμό υγείας.

(Ευρώπη, CAGR 2016-2020)

 

Δώστε προσοχή στα πρόσθετα ένζυμα

Τα 3 πιο αναπτυσσόμενα συστατικά στην αθλητική διατροφή είναι:

+155% λιπάση / +152% κυτταρινάση /  +147% πρωτεάση

 

Η δύναμη της φυτικής προέλευσης

+82% η μέση ετήσια αύξηση σε προϊόντα διατροφής αθλητών που λανσάρονται με μια τοποθέτηση φυτικής προέλευσης

(Ευρώπη, CAGR 2016-2020)

 

ΥΓΙΗΣ ΠΕΨΗ

Kαλό για το έντερο

 

Το μικροβίωμα συνδέεται με την υγεία του ανοσοποιητικού

43% των ευρωπαίων καταναλωτών θεωρούν ότι το να έχουν ένα υγιές έντερο/μικροβίωμα είναι το πιο σημαντικό για την επίτευξη της υγείας του ανοσοποιητικού

Πηγή: Innova trends survey 2020 (average of UK, Spain, France and Germany)

 

Tα πρεβιοτικά κιχωρίου

Τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα πρεβιοτικά σε τρόφιμα, ποτά και συμπληρώματα είναι:

+64% ίνα ρίζας κιχωρίου / +39% ινουλίνη κιχωρίου

 

Η υγεία του εντέρου είναι στην κορυφή των προτεραιοτήτων των καταναλωτών

16% των ευρωπαίων καταναλωτών λένε ότι έχουν αγοράσει τους προηγούμενους μήνες, τρόφιμα & ποτά που ενισχύουν την καλή υγεία του εντέρου.

Πηγή: Innova Nutrition & Health survey 2020 (average of UK, Spain, France and Germany)

 

ΥΓΙΗΣ ΓΗΡΑΝΣΗ

Ενεργητική υγιής γήρανση

Η υγιής γήρανση είναι στην κορυφή των προτεραιοτήτων των καταναλωτών

47% των ευρωπαίων καταναλωτών λένε ότι η υγιής γήρανση είναι πολύ ή πάρα πολύ σημαντική για τους ίδιους.

Πηγή: Innova trends survey 2021 (average of UK, Spain, France and Germany)

 

Η επίδραση του αθλητισμού

Το 18% των τροφίμων και ποτών που λανσάρονται περιέχουν κάποιον ισχυρισμό αντιγήρανσης που εμπίπτει στην αθλητική διατροφή.

Ευρώπη 2020, Πηγή: Innova database

 

Υγιής γήρανση μέσω της διατροφής

1 στους 3 ευρωπαίους καταναλωτές λέει ότι τηρώντας μια ισορροπημένη διατροφή, είναι ένα βήμα πιο κοντά στο να γερνούν υγιέστερα.

Πηγή: Innova Nutrition & Health survey 2021 (average of UK, Spain, France and Germany)