Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
eshop

Γιατί να δημιουργήσω ηλεκτρονικό κατάστημα (e shop);

Οι έρευνες δείχνουν ότι αυξάνεται διαρκώς η χρήση των ψηφιακών μέσων και του διαδικτύου. Μαζί με αυτά, τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ραγδαία αύξηση στις online παραγγελίες με άμεσο αποτέλεσμα και στον τζίρο των επιχειρήσεων που αποφασίζουν να επενδύσουν σε αυτό τον νέο τρόπο πώλησης. Το 2020 λόγω του Covid-19, η αύξηση αυτή ήταν ακόμα μεγαλύτερη και πολύ πιο έντονη, με αποτέλεσμα κάποιες επιχειρήσεις να μπουν απότομα και σχεδόν «αναγκαστικά» στο παιχνίδι του ηλεκτρονικού εμπορίου. Για κάποιους άλλους έγινε απλά ξεκάθαρο ότι αν θέλουν να «επιβιώσουν» θα πρέπει να επωφεληθούν από όσα τους προσφέρει η τεχνολογία και να επενδύσουν άμεσα σε ένα e shop.

Αύξηση έως και 171% εβδομαδιαίως, σε σχέση με την ίδια εβδομάδα του 2019, παρατηρήθηκε στην καταναλωτική δαπάνη προϊόντων σε ηλεκτρονικά καταστήματα από Έλληνες τον Απρίλιο, δημιουργώντας νέο ρεκόρ μετά τον Μάρτιο που ξεκίνησε η περίοδος της καραντίνας. 

Πηγή: Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GR.EC.A

Πλεονεκτήματα

Το e shop είναι ένα κατάστημα που πουλάει για εσάς τα προϊόντα σας, 24 ώρες την ημέρα, καθημερινές και αργίες, χωρίς κόστος λειτουργικών εξόδων και προσωπικού.

  1. Πρόσβαση σε πολύ μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών

Οποιοσδήποτε μπορεί να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο, μπορεί να έχει πρόσβαση και στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα! Φανταστείτε λοιπόν τον αριθμό των δυνητικών πελατών που μπορείτε να προσεγγίσετε, σε σχέση με όσους προσεγγίζετε με το φυσικό σας κατάστημα. Ο αριθμός είναι κατά πολύ μεγαλύτερος σωστά; Για πολλές επιχειρήσεις η σωστή ανάπτυξη ενός ηλεκτρονικού καταστήματος ήταν το καθοριστικό στοιχείο για την ανάπτυξή τους.

Από τα 11.000.000 του πληθυσμού της Ελλάδας το 72% χρησιμοποιεί το διαδίκτυο!

Πηγή: Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GR.EC.A

  1. Διαρκής προβολή και διαφήμιση των προϊόντων

Με όλα τα μέσα που διαθέτει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (εικόνα, βίντεο, ήχος), μπορείτε να ενημερώνετε μόνιμα το κοινό σας για τα προϊόντα σας αλλά και για τυχόν προσφορές ή διαγωνισμούς που πραγματοποιείτε. Έχετε έτοιμη μια διαδικτυακή «βιτρίνα», που προβάλει τα προϊόντα σας 24 ώρες το 24ωρο. Όλα αυτά, χωρίς επιπλέον κόστος!

  1. Καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών

Όλο και περισσότεροι προτιμούν τις ηλεκτρονικές αγορές καθώς μπορούν με άνεση και από τον καναπέ του σπιτιού τους, να ψάξουν για πληροφορίες στο διαδίκτυο για την εταιρεία ή το προϊόν που θέλουν να αγοράσουν, να σας στείλουν κάποιο μήνυμα για τυχόν πληροφορίες που χρειάζονται, να κάνουν την παραγγελία τους και να την παραλάβουν στην πόρτα τους. Στο χέρι σας είναι το πόσο άμεσα και το πόσο αποτελεσματικά!

  1. Οικονομικότερη διαφήμιση

Η διαφήμιση στο διαδίκτυο είναι οικονομικότερη από οποιοδήποτε άλλο μέσο και επιπλέον μπορεί να είναι στοχευμένη, οπότε και πιο αποτελεσματική. Πέραν της χρήσης κάποιων διαδικτυακών διαφημιστικών μέσων που είναι συνήθως απαραίτητα, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι από μόνο του η μόνιμη διαφήμιση όλων των προϊόντων σας. Προσθέτετε κάθε νέο προϊόν σας, το οποίο είναι άμεσα διαθέσιμο προς τους καταναλωτές!

Συμβουλές για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος (e shop)

Ένα e shop είναι άλλο ένα κατάστημα της υπάρχουσας επιχείρησης και όχι απλά η προέκταση της υπάρχουσας οπότε θα πρέπει να είστε κατάλληλα προετοιμασμένοι για κάτι τέτοιο.

  1. Εμπιστευτείτε τη δημιουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος στους κατάλληλους επαγγελματίες. Η διαδικασία είναι περίπλοκη και απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις. Αν γίνει σωστά από την αρχή, η συνέχεια θα είναι πολύ πιο εύκολη και θα σας κοστίσει σίγουρα λιγότερα χρήματα.
  2. Επενδύστε στο κατάστημά σας και στη σωστή λειτουργία του, επανδρώνοντάς το με ένα άτομο ή και με μια ομάδα διαχείρισης του καταστήματος (ανάλογα το μέγεθος). Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν κλείνει ποτέ. Κάθε χρήστης του διαδικτύου έχει την δυνατότητα οποιαδήποτε ώρα της ημέρας να στείλει ένα μήνυμα στο ηλεκτρονικό κατάστημα ζητώντας κάποιες πληροφορίες και θα αναμένει άμεση απάντηση!
  3. Οργανώστε και προετοιμάστε κατάλληλα τόσο τους προμηθευτές σας όσο και εταιρείες ταχυμεταφορών που πολύ πιθανώς θα χρειαστεί να συνεργαστείτε. Λογιστής και δικηγόρος, όπως και σε κάθε κατάστημα είναι απαραίτητοι!

Η δημιουργία και μόνο ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, αν και απαραίτητη στις μέρες μας, δεν αρκεί. Όπως ένα φυσικό κατάστημα που χρειάζεται τον καθαρισμό του, τις μικροεπισκευές του κλπ έτσι και κάθε e shop χρειάζεται συντήρηση, ανάπτυξη και βελτίωση. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η συνεχής ροή επισκεπτών αλλά και να εξετάζονται πολλαπλοί τρόποι προσέλκυσής τους.

Καλή επιτυχία!

 

Βάγια Δάγγα

Digital Marketing Specialist της Μύλοι Λούλη / Kenfood