Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Merchandising προϊόντων

Merchandising προϊόντων – Τι είναι και πως θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε

Οι καταναλωτές αναζητώντας λύσεις και επιλογές για τη διατροφή τους είναι αντιμέτωποι με έναν καταιγισμό επικοινωνίας και προτάσεων σχετικά με υπάρχοντα και νέα προϊόντα. Μπαίνοντας σε ένα αρτοποιείο ο καταναλωτής έρχεται αντιμέτωπος με μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων που τις περισσότερες φορές όμως περισσότερο τους μπερδεύουν παρά τους εξυπηρετούν.

Έχετε σκεφτεί ποτέ αν τα προϊόντα σας είναι σωστά τοποθετημένα; Αν το προϊόν από το οποίο θα έχετε το μεγαλύτερο κέρδος είναι αυτό που ελκύει κατευθείαν τον επισκέπτη στο αρτοποιείο σας;

Το merchandising των προϊόντων έρχεται να σας λύσει αυτό το πρόβλημα. Με τον όρο merchandising εννοούμε τη δραστηριότητα προώθησης των πωλήσεων προϊόντος /προϊόντων στο λιανικό εμπόριο.

Περιλαμβάνει τα εξής:

  • προβολή προϊόντων στο ράφι
  • γευστική δοκιμή
  • ετικέτες και πινακίδες ραφιού που δίνουν μηνύματα στον καταναλωτή
  • προσφορές

Ανάλογα με το στόχο που θέλετε να επιτύχετε μπορείτε να τοποθετήσετε και να προβάλετε τα προϊόντα σας με τον πιο «αποδοτικό» τρόπο. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να «παγιδεύσετε» το μυαλό του καταναλωτή με οπτικά ερεθίσματα, αρώματα, εικόνες και μουσικά ερεθίσματα.

  • Μπορείτε να τοποθετήσετε τα προϊόντα που θέλετε να προωθήσετε πιο έντονα, στο ύψος του ματιού (1.50-1.65 m). Σ’ αυτό το ύψος τοποθετήστε και τα ακριβά προϊόντα ή αυτά που σας φέρνουν τα μεγαλύτερα κέρδη.
  • Επίσης μια καλή πρακτική είναι να τοποθετήσετε τα προϊόντα ανά κατηγορία. Για παράδειγμα «προϊόντα χωρίς γλουτένη», «προϊόντα vegan», προϊόντα αργής ωρίμανσης». Αυτό έχει ως στόχο να διευκολύνει την οπτική επικοινωνία με τον πελάτη και την εύκολη αναγνώριση των αναγκών του, μέσω της κατάλληλης σήμανσης των προϊόντων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ετικέτες, ταμπελάκια ή γραβάτες για τα ψωμιά, που θα κάνουν εύκολα και γρήγορα κατανοητή την κατηγοριοποίηση των προϊόντων σας στον καταναλωτή.
  • Τοποθετήστε τα προϊόντα σας με στόχο την καλύτερη διαχείριση του ραφιού. Εδώ ο στόχος είναι η μέγιστη απόδοση. Στην περίπτωση αυτή, η προβολή των προϊόντων συνδέεται με τον τζίρο που πραγματοποιούν. Η επιλογή των προϊόντων και ο χώρος που καταλαμβάνουν στο ράφι γίνεται ανάλογα με την εμπορική τους απόδοση, με στόχο την καλή εμπορική διαχείριση των αγορών και του stock της επιχείρησής σας.
  • Τοποθετήστε τα προϊόντα σας κατάλληλα με στόχο την καλύτερη προβολή τους. Εδώ στόχος είναι να αυξηθεί η ελκυστικότητα των προϊόντων μέσω της ιδιαίτερης παρουσίασής τους. Θα μπορούσατε πιθανώς να πειραματιστείτε με ιδιαίτερα σχέδια και χρώματα ώστε να κάνετε τα προϊόντα σας πιο ελκυστικά.
  • Δοκιμάστε να «κεράσετε» τους πελάτες σας ένα προϊόν ώστε να τους προσελκύσετε να το αγοράσουν την ίδια στιγμή ή την επόμενη που θα σας επισκεφθούν.
  • Αν πλησιάζει η ώρα που κλείνετε τοποθετήστε τα προϊόντα που σας έχουν «μείνει» στα ράφια σε ένα πολύ εμφανές σημείο και γιατί όχι αν υπάρχει το περιθώριο, κάντε μια καλύτερη τιμή σε αυτά τα προϊόντα, μέχρι το κλείσιμο του καταστήματος.

 

Παρουσίαση νέων προϊόντων

  • Τοποθετήστε τα σε εμφανές σημείο και «προσκαλέστε» τους πελάτες σας σε μια γευστική δοκιμή.
  • Περιγράψτε τις πληροφορίες των νέων προιόντων με απλά και κατανοητά λόγια. Αποφύγετε τεχνικούς όρους οι οποίοι περισσότερο αποπροσανατολίζουν παρά διευκολύνουν.
  • Μην πουλήσετε απλά το προϊόν. «Πουλήστε» τα οφέλη αυτού του προϊόντος για τον καταναλωτή σας.
  • Επικοινωνήστε ευρέως και με συνέπεια αυτό που κάνει το κατάστημα αλλά και το προϊόν σας μοναδικά. Ιδανικά και αυτό που σας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές σας.
  • Να είστε απόλυτα σαφής σχετικά με το τι προσφέρετε.

 

Στη Μύλοι Λούλη εδώ και 7 γενιές, στηρίζουμε πάντα τους επαγγελματίες του κλάδου, στοχεύοντας στη διαρκή εκπαίδευση, εξέλιξη και ενημέρωσή τους. Κάντε εγγραφή στο newsletter μας εδώ για να μαθαίνετε πρώτοι για χρήσιμα άρθρα, νέα του κλάδου και πληροφορίες για συνταγές και προϊόντα που σας ενδιαφέρουν!