Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Υλικά της Άνοιξης

Τα υλικά της Άνοιξης που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο μενού σας

Καλωσορίζουμε το Μάρτιο και την Άνοιξη στις δημιουργίες μας, αξιοποιώντας όλα τα νέα υλικά της εποχής. Μπορεί να βρίσκουμε όλα τα λαχανικά πλέον, όλες τις εποχές του χρόνου, αλλά προτιμούμε τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι στην εποχή τους, ώστε να επωφεληθούμε όχι μόνο από τη φρεσκάδα και τα θρεπτικά τους συστατικά, αλλά να να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια πιο υγιεινή πρόταση. Φυσικά και από τις καλύτερες τιμές που μπορούμε να τα προμηθευτούμε!

Είναι επομένως πολύ σημαντικό να επιλέγετε για τα αρτοπαρασκευάσματα ή τα σνακ που ετοιμάζετε, εκείνα τα φρούτα και λαχανικά που ευδοκιμούν κάθε εποχή αντίστοιχα. Για παράδειγμα τώρα που μπήκε η Άνοιξη, η φύση μας δίνει απλόχερα τα παρακάτω φρούτα και λαχανικά:
 
ΜΑΡΤΙΟΣ 
Φρούτα: Γκρέιπ φρουτ, λεμόνια, μανταρίνια, πορτοκάλια. 
Λαχανικά: Αγκινάρες, αντίδια, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών, μαρούλι, μπρόκολο, παντζάρι, πράσο, ραδίκια, ραπανάκι, σέσκουλο, σπανάκι, σπαράγγια, κρεμμυδάκια φρέσκα.
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 
Φρούτα: Λεμόνια, πορτοκάλια, μανταρίνια 
Λαχανικά: Κουκιά, μαρούλι, παντζάρι, ραδίκια, σπαράγγια, σέσκουλο, σπανάκι, φρέσκα κρεμμυδάκια, μανιτάρια 
ΜΑΪΟΣ 
Φρούτα: Βερίκοκο, κεράσια, μούρα, μούσμουλα, πορτοκάλια, φράουλες. 
Λαχανικά: Αντίδια, αγγούρι, αρακάς, βλήτα, κολοκυθάκια, μαρούλι, παντζάρι, ραδίκια, ραπανάκια, σέσκουλο, σπανάκι, σπαράγγια, φασολάκια, μανιτάρια, κρεμμυδάκια φρέσκα 

Μερικές από τις πιο σημαντικές ιδιότητες που έχουν κάποια από αυτά:

Πορτοκάλι: Το πορτοκάλι είναι γνωστό για την περιεκτικότητα του σε βιταμίνη C. Είναι σημαντική όμως και η περιεκτικότητα του 170 ουσίες με εξέχουσες αντιοξειδωτικές επιδράσεις, προσφέροντας μέγιστη προστασία έναντι της υπέρμετρης παραγωγής των ελευθέρων ριζών. Το πορτοκάλι είναι πλούσια πηγή πηκτίνης, μιας διαλυτής φυτικής ίνας με εξέχουσες ιδιότητες στη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.Το πορτοκάλι όμως είναι συν τοις άλλοις, πολύ πλούσιο σε κάλιο και φτωχό σε νάτριο, γεγονός που καθιστά την κατανάλωσή του ευεργετική σε περιπτώσεις υπέρτασης. 
Σπανάκι: Το σπανάκι περιέχει σημαντικές ποσότητες σε βιταμίνες Α και Κ. Επίσης, το σπανάκι είναι πλουσιότατη πηγή μαγγανίου και φυλλικού οξέος, ενώ παρέχει μαγνήσιο και σίδηρο (αν και στη λιγότερο απορροφήσιμη από τον οργανισμό μας μορφή του), βιταμίνη C και βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Το σπανάκι είναι ιδιαίτερα πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και εμφανίζει ισχυρή αντικαρκινική δράση, λόγω της ύπαρξης των φλαβονοειδών. 

Παντζάρι: Τα παντζάρια είναι πλούσια σε μια ισχυρή φυτική χρωστική και αντιοξειδωτική ουσία, τη βητακυανίνη, η οποία δίνει το βαθύ κόκκινο χρώμα σε αυτό το λαχανικό. Η βητακυανίνη μπορεί να περιορίσει τη βλάβη που προκαλούν στον οργανισμό οι ελεύθερες ρίζες, περιέχει σε μεγάλη ποσότητα κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο, θείο, ιώδιο, σίδηρο, χαλκό και παράλληλα, περιέχει βιταμίνες Β1 και Β2 και φυσικά υδατάνθρακες, ίνες, αλλά και πρωτεΐνες. 

Σπαράγγια: Αποτελούν εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, βιταμίνης C, βιταμίνης Ε, βιταμίνης Κ, θειαμίνης, ριβοφλαβίνης, νιασίνης και φυλλικού οξέος. Καλή πηγή μετάλλων και ιχνοστοιχείων όπως το σελήνιο, τον σίδηρο και φώσφορο, το κάλιο, τον χαλκό και το μαγγάνιο. Είναι καλή πηγή βιταμίνης Β6, ασβεστίου, μαγνησίου και ψευδαργύρου. Τέλος, είναι και φυτική πηγή πρωτεΐνης, με απόδοση 2γρ στα 100γρ λαχανικών. 

Και μερικές ιδέες για να «εκμεταλλευτείτε» τα φρούτα και λαχανικά της Άνοιξης:

Πορτοκαλόπιτα

Μπισκότα βουτύρου με γέμιση μαρμελάδα φράουλα

Χωριάτικη μπαγκέτα με φιλετάκια κοτόπουλο

Τοστ Ζην με ψητό κοτόπουλο και αρωματική μαγιονέζα

Πολύκαρπο ψωμάκι με κατίκι Δομοκού

Τάρτα φρούτων

Κριτσίνια πατζαριού